Prije nekoliko godina sam
bio u društvu umjetnika koji se hvala da imaju mnogo neobjavljenih dijela. a
njihova umjetnosti i boemština se očitava na obilasku švedskih stolova i
šankova na politički paženim iventima. Mene su primjetili jer sam stajao pored
njih i blijedo ih gledao i ne samo gledao i slušao. Mene su pitali šta sam ja i
ja sam rekao da sam umjetnik. Bili su u čudu, podsmijavali su mi se. Jer me
nisu poznavali. Nisam obilazio mjesta na kojima su oni redovni. Razgovor više
ispitivanje ide dalje i pitaju me kojom umjetnošću se bavim. Naravno, ja kao
pristojan odgovaram. Bavim se proizvodnjom hrane. Ja sam seljak. Naravno, njihovo
čudjenje je bilo veliko. Blijedo su me gledali i tražili odgovor kako sijanje
krompira može biti umjetnost. jer, umjetnost nadahnjuje izlazi iz unutrašnjeg
poriva. na što ja njima odgovaram da ja to sve doživljavam kada dišem miris
zemlje.
Davno sam pročitao, Umjetnosti su
različita značenja dodijeljena u različitim historijskim razdobljima, ali od
početka modernog doba umjetnosti smo pripisali sljedeće karakteristike: svaka
pojedina umjetnost posjeduje svoj visoko razvijeni i autonomni jezik ; umjetnost
ima neovisan i slobodan položaj u društvu; umjetnost nema društveno
propisanu svrhu; svrha umjetnosti leži u ispunjavanju njezine moderno
definirane prirode, determinirane idejama slobode, mašte, individualnosti,
otkrića, eksperimenta, pobune, ljepote, istine, pravde, većinom ideja na kojima
je zapadno društvo zasnovalo u većini svojih segmenata. I kako nema tu mog
krompira ili drugih stvari iz vrta.
Sa druge strane ja ne znam slikati kao vi. da li vi znate
sijati krompir. naravno da ne. eto razloga zašto je sijanje krompira umjetnost.
ne znaju ga svi. ali svima treba i to svaki dan. Čak poznajem mnogo njih za
koje je krompir materijal kojim grade svoju umjetnost pripremajući hranu za taj
dan, za taj obrok. a njihova skrivena umjetnost koja nema smisla ali nema ni
društveno ni umjetničko priznanje sredine i krugova kojima pripada je kao
umjetnost. zapravo, njihovo igranje bojama ili riječima, nebitno, je obično
črčkaranje dok moj krompir je dobio vrijednost onog momenta kada je završio u
loncu. Onaj lijep lagani osmijeh na licu koji se ne zove smijanje. Nirvana,
eto šta je. I kako može biti da proizvodnja krompira nije umjetnost.
Umjetnost je
posebna ljudska aktivnost čije se značenje sastoji u složenom komunikacijskom
procesu između umjetnika, umjetničkog djela i publike. Značajka moderne i postmoderne umjetnosti
je mnoštvo umjetničkih jezika, umjetničkih stilova, ideja i ideologija,
često s suprotstavljenim umjetničkim praksama. I dolazimo do kubizma. Ekstremizam je pojam koji se
koristi za označavanje djela ili ideologija koje
nadilaze ono što se smatra društveno prihvatljivim, bilo iz pragmatičnih ili
moralnih razloga. Taj je izraz gotovo u pravilu pogrdan. Umjerenost
se navodi kao njegova suprotnost.
Kubizam je
"umjetnost "bez smisla koji je
nastao kao zajebancija nekoliko umjetnika pocetkom dvadesetog stoljeca . Ali
kriticar umjetnosti ce pricati citavi dan o velicini ovoga " djela"
iako pojma zapravo nema sto bi to zbilja trebalo znacit , jer ni ne znaci
nista.
Nema komentara:
Objavi komentar