četvrtak, 2. srpnja 2020.

Umjetnik i seljak. Susret treće vrste.






Prije nekoliko godina sam bio u društvu umjetnika koji se hvala da imaju mnogo neobjavljenih dijela. a njihova umjetnosti i boemština se očitava na obilasku švedskih stolova i šankova na politički paženim iventima. Mene su primjetili jer sam stajao pored njih i blijedo ih gledao i ne samo gledao i slušao. Mene su pitali šta sam ja i ja sam rekao da sam umjetnik. Bili su u čudu, podsmijavali su mi se. Jer me nisu poznavali. Nisam obilazio mjesta na kojima su oni redovni. Razgovor više ispitivanje ide dalje i pitaju me kojom umjetnošću se bavim. Naravno, ja kao pristojan odgovaram. Bavim se proizvodnjom hrane. Ja sam seljak. Naravno, njihovo čudjenje je bilo veliko. Blijedo su me gledali i tražili odgovor kako sijanje krompira može biti umjetnost. jer, umjetnost nadahnjuje izlazi iz unutrašnjeg poriva. na što ja njima odgovaram da ja to sve doživljavam kada dišem miris zemlje.
Davno sam pročitao, Umjetnosti su različita značenja dodijeljena u različitim historijskim razdobljima, ali od početka modernog doba umjetnosti smo pripisali sljedeće karakteristike: svaka pojedina umjetnost posjeduje svoj visoko razvijeni i autonomni jezik ; umjetnost ima neovisan i slobodan položaj u društvu; umjetnost nema društveno propisanu svrhu; svrha umjetnosti leži u ispunjavanju njezine moderno definirane prirode, determinirane idejama slobode, mašte, individualnosti, otkrića, eksperimenta, pobune, ljepote, istine, pravde, većinom ideja na kojima je zapadno društvo zasnovalo u većini svojih segmenata. I kako nema tu mog krompira ili drugih stvari iz vrta.
Sa druge strane ja ne znam slikati kao vi. da li vi znate sijati krompir. naravno da ne. eto razloga zašto je sijanje krompira umjetnost. ne znaju ga svi. ali svima treba i to svaki dan. Čak poznajem mnogo njih za koje je krompir materijal kojim grade svoju umjetnost pripremajući hranu za taj dan, za taj obrok. a njihova skrivena umjetnost koja nema smisla ali nema ni društveno ni umjetničko priznanje sredine i krugova kojima pripada je kao umjetnost. zapravo, njihovo igranje bojama ili riječima, nebitno, je obično črčkaranje dok moj krompir je dobio vrijednost onog momenta kada je završio u loncu. Onaj lijep lagani osmijeh na licu koji se ne zove smijanje. Nirvana, eto šta je. I kako može biti da proizvodnja krompira nije umjetnost.  
Umjetnost je posebna ljudska aktivnost čije se značenje sastoji u složenom komunikacijskom procesu između umjetnika, umjetničkog djela i publike. Značajka moderne i postmoderne umjetnosti je mnoštvo umjetničkih jezika, umjetničkih stilova, ideja i ideologija, često s suprotstavljenim umjetničkim praksama. I dolazimo do kubizma. Ekstremizam je pojam koji se koristi za označavanje djela ili ideologija koje nadilaze ono što se smatra društveno prihvatljivim, bilo iz pragmatičnih ili moralnih razloga. Taj je izraz gotovo u pravilu pogrdan. Umjerenost se navodi kao njegova suprotnost.
Kubizam je "umjetnost "bez smisla  koji je nastao kao zajebancija nekoliko umjetnika pocetkom dvadesetog stoljeca . Ali kriticar umjetnosti ce pricati citavi dan o velicini ovoga " djela" iako pojma zapravo nema sto bi to zbilja trebalo znacit , jer ni ne znaci nista.

Nema komentara:

Objavi komentar

Grad bez žena nema sutra

       Nikada lošiji rezultati za ideju gradjanske BiH upravo su završene. I možemo posmatrati rezultate toga. U gradskom vijeću Zenice,...